Lanýžové degustační menu

Motivoval UP Business Camp k plnění podnikatelských snů?

Motivoval UP Business Camp k plnění podnikatelských snů?

foto: UP

07. 12. 2019 - 20:00

Pokud máte svůj velký sen a nápad, věřte mu a realizujte ho. Pokud chcete žít zdravě, milovat a hledat stále nové cesty, běžte do toho! Tak takové myšlenky zazněly na 7. ročník Business Campu, který 23. listopadu navštívilo 145 návštěvníků. Konferenci pořádal Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci (VTP UP).

Zájemcům o podnikání se na letošní konferenci otevřela možnost vyslechnout si velmi zajímavé a inspirativní příspěvky od celkem šesti řečníků. Zároveň mohli už podruhé zažít casting startupů, kde se představilo osm uchazečů o finále na Business plese. Vůbec poprvé byla možnost účasti na panelové diskuzi. Pevnost poznání tradičně nabídla ukázky zajímavých experimentů a UPrint3D předvedl, jak se tiskne na 3D tiskárně.

Všechny přítomné přivítal a konferenci zahájil Roman Jurečka, ředitel VTP UP. „Ty nejdůležitější věci si lidé již tisíce let sdělují v příbězích a já věřím a těším se na to, že příběhy lidí, podnikatelů, které dnes uslyšíme, nás vtáhnou a dají nám nejen inspiraci, ale i odhodlání a odvahu k tomu vykročit a začít si plnit své sny,“ uvedl.

Poté přišli na řadu hosté. Eva Dlabalová z Long Story Short návštěvníkům potvrdila, že v podnikání je důležité jít za svým snem a věřit mu, uchopit každou příležitost. Jannis Samaras, majitel firmy Kofola, přítomné přesvědčil, že i velké firmy se mohou chovat odpovědně vůči přírodě a lidem.
 Vítěz Podnikavé hlavy Michal Gabčo představil svůj nově vznikající startup Greptun zabývající se mapováním povrchu měsíce. A konečně Barbora Malaníková, další zástupkyně startupové scény, odprezentovala projekt Miomove přinášející nový koncept chytré stélky. Prototyp stélky Malaníková navíc již brzy představí na veletrhu v Las Vegas a bude se ucházet o vstup na americký trh.

Novinkou letošního ročníku byla panelová diskuze na téma společenské odpovědnosti firem, na kterou přišli diskutovat Jannis Samaras a Eva Dlabalová. Oba se shodli na tom, že je oboustranně výhodné vyhledávat lokální dodavatele, podporovat šetrné zemědělství, respektovat přírodu a lidi. S takovým přístupem lze podle nich zajistit udržitelnost výroby v jakémkoliv oboru podnikání. Zmínili se také o tom, že společenská odpovědnost firem by neměla být jen nálepkou, ale skutečným postojem firmy.

V rámci konference proběhl již podruhé casting začínajících podnikatelů. Každý z celkem osmi podnikavců měl během dvou minut možnost prezentovat svůj nápad před odbornou porotou. Někteří z účastníků přitom stáli na začátku svého podnikání, jiní už ušli kus cesty. Porota nejvíce ocenila a na lednový Business ples před investory pozvala projekt Damepradlo.cz řešící praní prádla, projekt na výrobu a distribuci energetického bonbónu pro řidiče Boombon a webovou aplikaci Worldee.com spojující cestovatele do jedné komunity, kde si členové mohou navzájem sdělovat své zkušenosti, zážitky a dávat doporučení na cesty. Divokou kartu porota udělila projektu Boxee, který řeší doručování balíků z jakéhokoliv e-shopu. Mezi diváky zvítězil již zmíněný projekt Worldee.com.

„Jsme nesmírně rádi, že účastníci z konference odcházeli motivováni a plni elánu. Jak motivace, tak elán jsou totiž pro rozjezd jakéhokoliv projektu nezbytné. Všem účastníkům přeji, aby už jim na cestě za nastartováním vlastního businessu a následnými podnikatelskými úspěchy nic nestálo,“ shrnula za organizační tým event manažerka Jitka Zmítková. 
Již tradiční konferenci UP Business Camp pořádal Vědeckotechnický park Univerzity Palackého za finanční podpory generálního partnera Komerční banky, dalšími partnery byla například Okresní hospodářská komora Olomouc a společnost Esmedia, zabývající se eCommercí.

Další články