
Otevřené hroby a urny, poničené náhrobky a policie na hřbitově
Šokující pohled se naskytl lidem, kteří přišli ve čtvrtek ráno na ústřední hřbitov v Olomouci -…
foto: archiv Hanáckého večerníku
29. 01. 2020 - 08:06
V úterý byla zahájena druhá etapa přestavby železničního uzlu v Přerově. Po rekonstrukci železniční stanice začala přestavba nedaleké výhybny Dluhonice a přilehlých mezistaničních úseků. V rámci přestavby budou zrušeny všechny železniční přejezdy, které nahradí silniční nadjezd a lávky pro pěší. Díky tomu bude maximální rychlost vlaků v tomto úseku zvýšena až 160 km v hodině. Práce by měly být dokončeny v závěru příštího roku a celkové investiční náklady dosáhnou 3,8 miliardy korun.
„Stavba navazuje na již provedenou modernizaci traťových úseků z Přerova do Hranic na Moravě a do Olomouce i na dokončenou první etapu přestavby přerovského uzlu. Nyní přijde na řadu takzvaný triangl, na kterém se nachází také výhybna Dluhonice. Kromě zlepšení jízdního komfortu dojde i ke zvýšení traťové rychlosti a tomu odpovídajícímu zkrácení jízdních dob. Zlepší se rovněž napojení Dluhonické spojky, které bude odpovídat současnému pravostrannému provozu,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Rekonstrukce zahrnuje železniční spodek a vršek, mosty, propustky a v nezbytném rozsahu také elektrická zařízení včetně osvětlení výhybnu v Dluhonicích. Přestavba se nevyhne také zabezpečovacím a sdělovacícm zařízením a trakčnímu vedení.
Poslední levostranná železniční trať v Česku tak bude převedena na pravostranný provoz v závěru roku 2021. V přímém směru na Přerov budou vlaky dosahovat až 130 kilometrové rychlosti. A v úseku mezi Přerovem a Prosenicemi se po dokončení prací zvýší maximální rychlost na 160 km v hodině.
Součástí rekonstrukce bude zrušení železničních přejezdů, které nahradí novostavba nadjezdu a dvě lávky pro pěší. Nebudou chybět ani protihlukové stěny, které výrazně sníží hladinu hluku na území Přerova včetně místní části Dluhonice.
Na místě stávající provozní budovy bude postavena novostavba, do které bude umístěno nové zabezpečovací a sdělovací zařízení. Po rekonstrukci bude výhybna nově ovládaná dálkově z Centrálního dispečerského pracoviště Přerov.
Projekt druhé etapy modernizace je spolufinancován Evropskou unií a celkové náklady činí 3 792 404 074 Kč bez DPH.
Šokující pohled se naskytl lidem, kteří přišli ve čtvrtek ráno na ústřední hřbitov v Olomouci -…
Na českých dálnicích proběhly během konce léta dva zásadní zásahy celní správy. Při kontrolách u…
Blíží se doba, kdy bude mít řidič při cestě z Olomouce do Prahy na výběr ze dvou srovnatelných…
Olomoučtí kriminalisté řeší další případ sofistikovaného internetového podvodu. Obětí se stala…
Čeští botanici z Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého a Národního centra zemědělského a…
Nelegální hazard zůstává pod drobnohledem celní správy. Od začátku roku do srpna provedli celníci v…