
Tramvaje se vrátily na poškozenou trať, musí jet pomaleji
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
foto: Správa železnic
08. 09. 2021 - 14:04
"V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti došlo k celkové rekonstrukci železničního svršku a spodku, odvodnění i zabezpečení trati. Práce zahrnovaly také výstavbu trakčních stožárů a trolejového vedení pro stejnosměrnou napájecí soustavu, která bude zároveň již připravena na budoucí přechod na střídavou trakci," informovala Správa železnic v tiskové zprávě.
Všechny zastávky mají nově vybudovaná nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí. To má umožnit pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 metrů, na dalších zastávkách je pak délka 90 metrů.
"V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy," informovala správa.
Mezi Šternberkem a Uničovem je teď celkem 10 přejezdů, které jsou zabezpečené výstražnými světly a závorami. Před modernizací měl závory jen jeden, sedm pak bylo osazeno světelným zabezpečením a 3 měly výstražný kříž. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.
"V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce. Na příští rok jsou potom naplánovány činnosti spojené se zprovozňováním zabezpečovacího systému ETCS. Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019," stojí dále v informacích Správy železnic.
Co se týče rychlostí vlaků, jako první regionální trať bude mít maximální povolenou rychlost až na 160 kilometrů za hodinu. A to i díky vyšší bezpečnosti provozu, kterou zajistí evropský zabezpečovací systém ETCS. Náklady na stavbu se vyšplhají na 4 miliardy korun, stavba bude podpořena mimo jiné Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava a to částkou převyšující 1,5 miliardy korun.
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
Výluka tramvajového provozu na Nové Sady, způsobená vykolejením vlaku na křížení tratí v ulici…
Olomouc - Městská policie v Olomouci v poslední době zaznamenává zvýšený počet případů porušování…
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…
Olomouc – Bohužel to není aprílový žert. Tramvaje z centra města Olomouce na zastávku Nová Ulice…
Byl běžný páteční den a Radek si vyzvedával svého zdravého syna na fotbalovém tréninku. Plánování…