Když člověka vypíská komunita, jsou všechno ostatní jen řeči
Znal jsem jednoho fotbalového trenéra. U nás na vesnici, nikam dál to nedotáhl. Měl s klubem…
05. 12. 2017 - 00:00
Asi se nedalo čekat, že by volební marketing prezidentských kandidátů vykročil z obvyklého rámce, podle kterého se v Česku dělají kampaně. Už zase se fotíme s důchodkyněmi, běháme po parku, a vůbec ze sebe děláme debily. Nedá se to říci jinak.
Programy, ukotvené v realitě, aby pohledal: tak například v podstatě už všichni kandidáti měli nutkavou potřebu vyjádřit se k (ne)přijetí eura, aniž by jim kdokoli stačil naznačit, že o tom zcela určitě nerozhoduje prezident. Proč a co vlastně je zase špatně? Ke spokojenosti by přitom stačilo, kdyby si kandidáti vepsali do erbu jedinou větu: Budu ctít Ústavu a nebudu vymýšlet hovadiny. Nebo tak nějak. Úplně by to na pozici prezidenta stačilo. Jenže ono ne.
Především by bylo dobré si uvědomit obsah a význam slova "marketing". To je totiž prodej - prodej produktu, který mám. A třeba takový marketingový ředitel firmy, řekněme mobilního operátora, má za úkol prodávat tarify - respektive nacházet cesty k jejich efektivnímu prodeji. Jaký zvolí marketingový nástroj, je jeho správná nebo špatná volba - může zkusit inzerci v Hanáckém Večerníku, nebo třeba na billboardech, anebo může tytéž prostředky investovat například do školení prodejců na pobočkách. Podstatné je, aby se na konci prodávalo. Chraň přitom bůh prodejce, který prodával něco jiného, než sliboval, a použil tedy klamavou reklamu. Podobně je nasnadě, že mobilní operátor mluví v reklamě právě o svých skvělých tarifech - ale nesnaží se nám dávat najevo, že generální ředitel "taky běhá". Paralela s hloupostí politické reklamy je nasnadě.
Politický kandidát prodává svým voličům sebe, aby byl zvolen jakožto nejvhodnější zástupce skupiny, jejíž zájmy vyráží na vyšší úrovni hájit. Nic více a nic méně. Z toho mi ovšem vyplývá několik vcelku podstatných bodů:
Znal jsem jednoho fotbalového trenéra. U nás na vesnici, nikam dál to nedotáhl. Měl s klubem…
Poslední ročník festivalu Zahrada, který skončil především kvůli konfliktu s prodejci ve stáncích…
Veřejná image odborníka na oblast školství, kterou si mladší z Klausů dlouhá léta pečlivě a…
Jedno z takových těch cinklých "témat" posledních let je otázka České televize, která jakože…
Taková sestava milionářů, jaká se sešla na Business plese, se jen tak nevidí. Když došlo na…
Zahrádkářská kolonie na Nových sadech nadále jitří emoce ve městě, a je to dobře, protože se naplno…